1958 Pontiac. The StarMan. Pontiac 1958

1958 PONTIAC. PONTIAC 1958. 58 Pontiac. pontiac 58. This gone become a big source of pontiac 1958 information and everything for the 58 Pontiac enthusiast. Start By Reading ABOUT THIS BLOGG

1 of May 2011 1958 Pontiac StarChief

Kategori: 1 StarMan DEALER

Its now gone 25 years since the photos of the Burma Red 58 StarChief.
here comes a serie with the Corall colored 1958 StarChief.

Enjoy the pictures from the yearly cruise with my wife and our lovely
58 Pontiac.

Då var det dags för en Cruise den 1:a Maj som vi gjorde förr.
Fika korgen är packad med kaffe och Marie kex.
Eldandet igår var naturligtvis en höjdare som vanligt.



Jag har hittat en fräck duk som jag tänkte att man kunde ta fram och fika på.

Så bar det iväg mot samlingsplatsen där vi samlades för några år sedan
för att sen köra en runda.

 THIS WAS IN 1986

Så här såg det ut när vi väntade på att alla dom andra skulle dyka upp 1986.
Så här såg det ut idag 2011 25 år senare.



THIS IS 25 YEARS LATER STIIL FIRST ON SPOT.

Fortfarande först på plats och väntan på dom andra.

Därefter gled vi en runda på landet och jag tog en bild på min fru i samma position
som 1985 och för mig är hon samma snygga böna som körde starcheif 58,an
då.



Jag passade på att luta mig ut genom rutan  och ta en bild på bilen  som för
26 år sedan.





PIC NIK IN A COOL CAR.